Demo Image

Nasz blog

Blog bardzo nie klasyczny.

Znajdziesz tu wiele informacji na przeróżne tematy pisane przez specjalistów z danej dziedziny.

zapraszamy do lektury i mamy nadzieje że przypadnie ci do gustu nasz blog

Zapłonniki

artykuł poświęcony zapłonnikom w żarówkach ksenonowych

przejdź do zapłonniki

narzędzia

gdzie dostać potrzebne narzędzia

przejdź do narzędzia

Demo Image

    • Annka: "Bardzo fajny i ciekawy blog - miło się czyta tak profesjonalnie przygotowane analizy."
    • Nanopauza: "Czytałem artykuł o turbosprężarkach i znalazłem tam dokładnie takie informacje jak potrzebowałem. Wielkie dzięki."
    • Matteusz: "Efektywnie i kompleksowo podana wiedza, perełka w zalewie internetowych brednii."
    • 02/05 Nowa szata

      Trochę przebudowałem zawartość i interfejs bloga. Mam nadzieję, że Wam się spodoba.

    • 02/05 Kolejne newsy

      Kolejne wpisy dodane zapraszam do dyskutowania i komentowania.

    • newsy
    • blog
    • informatyka
    • it
    • grafika
    • technologia
    • Polska
    • rodzina
    • www
  • Demo Image

    Wiadomości ze świata sztuki

    Świeże informację ze świata sztuki pisane przez naszych zaprzyjaźnionych plastyków

  • Demo Image

    Najnowsze nowinki naukowe

    Zapewniamy ci stały dostęp do wiedzy technicznej dzięki czemu nie będziesz już w tyle

  • Demo Image

    To jakiej muzyki słuchać?

    Dzięki naszym artykułom dowiesz się co się dzieje w świecie muzyki

  • Demo Image

    Co się dzieje na świecie!

    Nasi publicyście zadbają aby żadne ważne wydarzenie cię nie ominęło i byś zawsze był najlepiej poinformowany

Jakie powinny być dobre zapłonniki?

W układach stabilizacyjno-zapłonowych, pojawiających się w świetlówkach, niezwykle przydatnymi elementami są startery, czyli popularne zapłonniki. Do ich podstawowych zadań należy takie generowanie przepływu prądu, aby żarówka, na przykład żarówka samochodowa ksenonowa, zapaliła się w jak najkrótszym czasie, bez ? dosyć często występującego - efektu migotania. W produktach nowej generacji pojawia się stosunkowo łatwe osiągnięcie satysfakcjonujących wyników, właśnie ze względu na to, że zapłonniki umożliwiają przepływ prądu w niecałą sekundę. Z tego też powodu cieszą się one szczególną popularnością i zaufaniem w przemyśle motoryzacyjnym, zapewniając błyskawiczne zapalanie się zewnętrznych reflektorów w pojazdach. W momencie, kiedy zapłonniki dopasowane są bezpośrednio do typu i modelu samochodu, są w stanie znacznie przedłużyć żywotność lamp, minimalizując przy tym eksploatację żarówek, takich jak chociażby ksenony czy biksenony. Obecność starterów zdecydowanie poprawia luminację, dając lepsze efekty i zwiększając pole widoczności trasy przejazdu, co jest utrudnione w przypadku ich niestosowania, kiedy reflektory funkcjonują w sposób nieoptymalny.

 Wszystkie zapłonniki, które mają dobrze spełniać swoją rolę, powinny posiadać szereg charakterystycznych cech, gwarantujących ich jakość oraz zwiększoną żywotność. Przede wszystkim czynnikiem istotnym jest sam element instalacyjny. Tego typu elementy powinny bowiem usprawniać montaż, tak aby niepotrzebne było stosowanie jakichkolwiek narzędzi ? zwłaszcza tych specjalistycznych. Startery powinny być także wyprodukowane zgodnie z podstawowymi normami ekologicznymi i nadawać się do utylizacji a następnie recyklingu. Dlatego też ważne jest, aby nie były one wyposażane w elementy ołowiu, który jest niezwykle toksyczny dla środowiska, a także nie generowały szkodliwego promieniowania i nie posiadały cech radioaktywnych. Wszystkie zapłonniki z łatwością powinny poddawać się demontażowi, nawet w sytuacji, kiedy pojawia się problem z ich zablokowaniem. Równie ważne są pozostałe cechy i elementy, takie jak chociażby kwestia samej obudowy starterów, w których konieczne jest stosowanie konstrukcji chroniących całość przed wpływem niekorzystnego działania ultrafioletowego, a także potencjalnym działaniem ognia i płomieni. Tylko w taki sposób można zapewnić bezpieczeństwo ich użytkowania. Takie produkty muszą być też przystosowane do jak najlepszego przepływu prądu, dlatego też konieczne okazuje się zawieranie w nich elementów mosiężnych lub innych, które są najlepszymi przewodnikami. Wiadomo także, że najlepsze zapłonniki to takie, które nie tylko mają styki, które nie podlegają utlenianiu, ale i przedłużają żywotność samej lampy nawet o jedną czwartą, co automatycznie przekłada się na zmniejszenie kosztów eksploatacji i utrzymania. Ze względu na to, że rola ergonomicznego wyglądu zewnętrznego, w tym kształtu i podstawowym materiałów, jest niezwykle ważna, cenną cechą jest posiadanie przez startery obudowy, która najlepiej byłaby dostosowana nie tylko do samego typu reflektora, ale i do cech fizycznych poszczególnych użytkowników. Dzięki temu łatwiej tego typu sprzęt montować i demontować.

Są to elementy niezwykle cenne w każdym układzie, posiadającym statecznik magnetyczny, w którym dosyć często dochodzi do powstania efektu uciążliwego migotania oraz nadmiernego hałasu wywołanego przez jego działanie. Tak jak efekt stroboskopowy w przypadku domowego oświetlenia zwiększa ryzyko utraty koncentracji podczas wykonywania podstawowych czynności, a także potęguje podatność na stres, wywołuje bóle głowy i napięcia gałek ocznych oraz intensyfikuje zmęczenie, tak migotanie w reflektorach samochodowych, wydłuża czas uruchomienia strumienia światła oraz uniemożliwia płynne włączanie samej lampy. Zapłonniki pojawiają się także w nowoczesnych systemach, które wykorzystują żarówki samochodowe ksenonowe oraz biksenony. Stanowią oryginalne wyposażenie pojazdów nowej generacji, ale i są istotne w starszych modelach samochodów. Oświetlenie ksenonowe składa się z kilku komponentów, spośród których można wymienić chociażby palniki ksenonowe oraz przetwornice, które ? ze względu na to, że produkowane są w odmianach cyfrowych i analogowych ? wyposażone są w dwa typy starterów, występujących osobno lub zintegrowanych całościowo. Przetwornica decyduje o tym, jak wysokie napięcie jest potrzebne do uruchomienia żarnika z ksenonu, dlatego też uznawana jest za detal, od którego zależy sprawne funkcjonowanie całego układu. Oczywiście dostępne są różne typy oświetlenia ksenonowego, dlatego też wybór najodpowiedniejszego powinno się dokładnie przemyśleć lub skonsultować w specjalistycznym zakładzie zajmującym się instalacją tego typu rozwiązań. Podstawową kwestią jest nie tylko cena czy marka, jaką posiadają poszczególne ksenony, ale i takie elementy, jak chociażby sam typ przetwornicy czy kształt i funkcje, w które wyposażone są zapłonniki. Te występujące odrębnie od przetwornic są z pewnością łatwiejsze w ewentualnym montażu i deinstalacji, ze względu na to, że nie wymuszają na użytkownikach wymiany większych komponentów systemowych.

Icon Muzyka
Icon Świat
Icon Sztuka
Icon Nauka